PROCES

 

I GRUPA

Dobierzcie się w sześcio – ososbowy zespół.

1. Pierwsza para uczniów:

* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:

 

Kiedy pędzę, galopuję,

powiew wiatru w nozdrzach czuję.

Jeśli cukru kostkę dasz,

miejsce na mym grzbiecie masz.

 

 

2. Druga para uczniów:

* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:

 

Czarne, białe i łaciate,

spotkasz je na łące latem,

nikt przed nimi nie ucieka,

dać Ci mogą dużo mleka.

 

 

3. Trzecia para uczniów:

* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:

 

Co to za damy żyją w chlewiku?

Grube, różowe, jest ich bez liku.

Małe oczka, krótkie ryjki mają

i zawsze chrum, chrum, chrumkają

 

 


 

II GRUPA

Dobierzcie się w sześcio – ososbowy zespół.

   

1. Pierwsza para uczniów:

* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:

 

Dość nerwowe jestem zwierzę,

jeśli na łące nie leżę.

Walczę z toreadorami,

a  ciosy zadaję rogami.

 

 

2. Druga para uczniów:

* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:

 

Siedzi na grzędzie w kurniku

i nie woła kukuryku.

O pisklęta swoje dba,

gdy dasz ziarno, jajo da.

 

 

3. Trzecia para uczniów:

* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:

 

Wytworny jest niebywale,

czerwone nosi korale.

Gdy na drodze mu ktoś stanie,

to usłyszysz ... gulgotanie.

 

 


 

III GRUPA

 

Dobierzcie się w sześcio – ososbowy zespół.

 1. Pierwsza para uczniów:

* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:

 

Dumny bardzo jest z ogona,

chociaż pawia nie pokona.

Nocuje zawsze w kurniku,

rankiem pieje "Kukuryku!".

 

 

2. Druga para uczniów:

* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:

 

Nie na polu, nie pod miedzą,

lecz na hali trawkę jedzą.

Wełniane kubraczki mają,

wełnę na sweterki dają.

 

 

3. Trzecia para uczniów:

* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:

 

Zawsze blisko krowy
i ogonem miele,
każdy już odgadnie,
bo to przecież…

 

 

  IV GRUPA

Dobierzcie się w sześcio – ososbowy zespół.

 

1. Pierwsza para uczniów:

* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:

 

Maleńkie, puszyste,
gdy wrona je spłoszy,
wnet z piskiem się kryją
pod skrzydła kokoszy.

 

 

2. Druga para uczniów:

* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:

 

Na jego widok,
drżysz zuchu.
Ma mocne nogi
i chodzi w kożuchu.

 

 

3. Trzecia para uczniów:

* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:

 

Stoję w stajni koło żłobu
kopytami stukam.
Smutno mi bez mamy - klaczy,
może jej poszukam.

 

 


Wszystkie grupy:

 *  Stwórzcie krótką notatkę o tym jakie były i jak wyglądały maszyny rolnicze dawniej i dziś

 

Wykorzystajcie podane źródła informacji:

https://www.szkolnictwo.pl/szukaj,Maszyny_rolnicze

http://rolnicze-urzadzenia.prv.pl/2016/06/30/rolnictwo-dawniej-i-dzis/

 

* Odpowiedzcie krótko na pytania:

Od kogo pochodzą świnie?

Jakie są pierwsze zwierzęta hodowalne?

Po co współcześnie hoduje się konie?

Wymieńcie minimum 4 rasy koni.

 

 Wykorzystajcie podane źródło informacji:

http://zwierzetainformacje.pl/zwierzeta-hodowlane/

 

* Wykonajcie makietę zagrody wiejskiej (jedna grupa = jedna makieta), Możecie przygotować to z na przykład: liści drzew, mchu, porostów, gałązek krzewów, żołędzi, kasztanów, szyszek, wycinanek, pudełek po zapałkach, wstążek, włóczki, piórek, waty, plasteliny. Możecie mieszać techniki i style, liczy się wasza kreatywność.

Warunek konieczny dla wszystkich makiet: gotowe elementy zagrody układacie na podstawie ze styropianu, pomalowanej na zielony kolor.