I GRUPA
Dobierzcie się w sześcio – ososbowy zespół.
1. Pierwsza para uczniów:
* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:
Kiedy pędzę, galopuję,
powiew wiatru w nozdrzach czuję.
Jeśli cukru kostkę dasz,
miejsce na mym grzbiecie masz.
2. Druga para uczniów:
* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:
Czarne, białe i łaciate,
spotkasz je na łące latem,
nikt przed nimi nie ucieka,
dać Ci mogą dużo mleka.
3. Trzecia para uczniów:
* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:
Co to za damy żyją w chlewiku?
Grube, różowe, jest ich bez liku.
Małe oczka, krótkie ryjki mają
i zawsze chrum, chrum, chrumkają
II GRUPA
Dobierzcie się w sześcio – ososbowy zespół.
1. Pierwsza para uczniów:
* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:
Dość nerwowe jestem zwierzę,
jeśli na łące nie leżę.
Walczę z toreadorami,
a ciosy zadaję rogami.
2. Druga para uczniów:
* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:
Siedzi na grzędzie w kurniku
i nie woła kukuryku.
O pisklęta swoje dba,
gdy dasz ziarno, jajo da.
3. Trzecia para uczniów:
* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:
Wytworny jest niebywale,
czerwone nosi korale.
Gdy na drodze mu ktoś stanie,
to usłyszysz ... gulgotanie.
III GRUPA
Dobierzcie się w sześcio – ososbowy zespół.
1. Pierwsza para uczniów:
* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:
Dumny bardzo jest z ogona,
chociaż pawia nie pokona.
Nocuje zawsze w kurniku,
rankiem pieje "Kukuryku!".
2. Druga para uczniów:
* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:
Nie na polu, nie pod miedzą,
lecz na hali trawkę jedzą.
Wełniane kubraczki mają,
wełnę na sweterki dają.
3. Trzecia para uczniów:
* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:
Zawsze blisko krowy
i ogonem miele,
każdy już odgadnie,
bo to przecież…
IV
GRUPA
Dobierzcie się w sześcio – ososbowy zespół.
1. Pierwsza para uczniów:
* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:
Maleńkie, puszyste,
gdy wrona je spłoszy,
wnet z piskiem się kryją
pod skrzydła kokoszy.
2. Druga para uczniów:
* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:
Na jego widok,
drżysz zuchu.
Ma mocne nogi
i chodzi w kożuchu.
3. Trzecia para uczniów:
* udzielcie odpowiedzi na tę zagadkę:
Stoję w stajni koło
żłobu
kopytami stukam.
Smutno mi bez mamy - klaczy,
może jej poszukam.
Wszystkie grupy:
* Stwórzcie krótką notatkę o tym jakie były i jak wyglądały maszyny rolnicze dawniej i dziś
Wykorzystajcie podane źródła informacji:
https://www.szkolnictwo.pl/szukaj,Maszyny_rolnicze
http://rolnicze-urzadzenia.prv.pl/2016/06/30/rolnictwo-dawniej-i-dzis/
* Odpowiedzcie krótko na pytania:
Od kogo pochodzą świnie?
Jakie są pierwsze zwierzęta hodowalne?
Po co współcześnie hoduje się konie?
Wymieńcie minimum 4 rasy koni.
Wykorzystajcie podane źródło informacji:
http://zwierzetainformacje.pl/zwierzeta-hodowlane/
* Wykonajcie makietę zagrody wiejskiej (jedna grupa = jedna makieta), Możecie przygotować to z na przykład: liści drzew, mchu, porostów, gałązek krzewów, żołędzi, kasztanów, szyszek, wycinanek, pudełek po zapałkach, wstążek, włóczki, piórek, waty, plasteliny. Możecie mieszać techniki i style, liczy się wasza kreatywność.
Warunek konieczny dla wszystkich makiet: gotowe elementy zagrody układacie na podstawie ze styropianu, pomalowanej na zielony kolor.